![Offline Offline](./styles/we_universal/imageset/pl/icon_user_offline.png)
Nadinspektor ds. czystości żaby
- Posty: 2962
- Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
- Lokalizacja: Szczecinek
- Silnik: D4F 16V (75KM)
- Rocznik: 2003
Hej.
Tak jak obiecałem, tak zrobiłem.
Wzorując się na oryginalnym filtrze kabinowym i dedykowanym uchwycie do tego filtra, postanowiłem zrobić własnoręcznie taki gadżet.
Oryginalny w promocji dostępnej w ASO - 138,36 zł, a numer części 7701409323.
Mocowanie wykonane jest z plastiku, a do tego należy doliczyć filtr - koszt ok 40zł.
Trochę oględzin, wymiarowania komory, dopasowywania i osiągnąłem coś fajnego.
Moje "coś" wykonane jest z kawałka płyty MDFki, o grubości 1cm.
Filtr zrobiony jest poprzez pocięcie na trzy części filtra kabinowego od VW Sharana (najwęższy z dostępnych) - numer katalogowy to MAX Gear KF-6020, koszt 25zł.
Oczywiście otwór na filtr możecie dowolnie sobie modyfikować pod filtry do których macie dostęp, jednak na rynku najwęższy jest do w/w auta.
Nie musicie wymiarować komory, ja zrobiłem to za Was, a poniżej wymiarówka tego czegoś.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img713/2179/bb1h.png)
Najlepiej narysować na tekturze lub kawałku kartonu, wyciąć i podejść przymierzyć do auta.
Jeżeli wszystko jest okey, wykonujemy to z jakiegoś tworzywa, może być plastik, plexi, drewno, deska - coś sztywnego i wytrzymałego.
Ja wybrałem płytę MDF, toteż po narysowaniu linii na niej, przystąpiłem do zabawy z wiertarką i wyżynarką.
Gdy wytniemy wszystko zgodnie ze szkicem, idziemy przymierzyć, aby sprawdzić czy pasuje.
Montowane jest to na zasadzie zablokowania elementu między dolną częścią komory a górną, wraz z odpowiednimi wyprofilowaniami (konieczność wkładania pod kątem) - ja dodatkowo pomalowałem na szaro.
Zdejmujemy plastikową pokrywę mocowania amortyzatora i wkładamy nasz wytwór, pod kątem w celu zaklinowania.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img28/5445/z6nf.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img547/4325/q9jx.jpg)
Dół delikatnie lata, toteż gdy założymy z powrotem plastikową pokrywę zostanie stelaż dopchnięty i będzie się mocno trzymał.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img28/5445/z6nf.jpg)
We wcześniej przygotowany otwór wkładamy wycięty filtr.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img14/7957/tx7y.jpg)
Tak wygląda po otwarciu maski
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img822/2964/h3ix.jpg)
Pamiętaj, możesz wykorzystywać do woli w/w poradnik, modyfikować go, przerabiać ale tylko we własnym użytku.
Nie chcę aby za chwilę pojawiły się plastikowe ramki z w/w projektu czy oferty wykonania filtra kabinowego - jak to miało miejsce w przeszłości.
Tak jak obiecałem, tak zrobiłem.
Wzorując się na oryginalnym filtrze kabinowym i dedykowanym uchwycie do tego filtra, postanowiłem zrobić własnoręcznie taki gadżet.
Oryginalny w promocji dostępnej w ASO - 138,36 zł, a numer części 7701409323.
Mocowanie wykonane jest z plastiku, a do tego należy doliczyć filtr - koszt ok 40zł.
Trochę oględzin, wymiarowania komory, dopasowywania i osiągnąłem coś fajnego.
Moje "coś" wykonane jest z kawałka płyty MDFki, o grubości 1cm.
Filtr zrobiony jest poprzez pocięcie na trzy części filtra kabinowego od VW Sharana (najwęższy z dostępnych) - numer katalogowy to MAX Gear KF-6020, koszt 25zł.
Oczywiście otwór na filtr możecie dowolnie sobie modyfikować pod filtry do których macie dostęp, jednak na rynku najwęższy jest do w/w auta.
Nie musicie wymiarować komory, ja zrobiłem to za Was, a poniżej wymiarówka tego czegoś.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img713/2179/bb1h.png)
Najlepiej narysować na tekturze lub kawałku kartonu, wyciąć i podejść przymierzyć do auta.
Jeżeli wszystko jest okey, wykonujemy to z jakiegoś tworzywa, może być plastik, plexi, drewno, deska - coś sztywnego i wytrzymałego.
Ja wybrałem płytę MDF, toteż po narysowaniu linii na niej, przystąpiłem do zabawy z wiertarką i wyżynarką.
Gdy wytniemy wszystko zgodnie ze szkicem, idziemy przymierzyć, aby sprawdzić czy pasuje.
Montowane jest to na zasadzie zablokowania elementu między dolną częścią komory a górną, wraz z odpowiednimi wyprofilowaniami (konieczność wkładania pod kątem) - ja dodatkowo pomalowałem na szaro.
Zdejmujemy plastikową pokrywę mocowania amortyzatora i wkładamy nasz wytwór, pod kątem w celu zaklinowania.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img28/5445/z6nf.jpg)
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img547/4325/q9jx.jpg)
Dół delikatnie lata, toteż gdy założymy z powrotem plastikową pokrywę zostanie stelaż dopchnięty i będzie się mocno trzymał.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img28/5445/z6nf.jpg)
We wcześniej przygotowany otwór wkładamy wycięty filtr.
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img14/7957/tx7y.jpg)
Tak wygląda po otwarciu maski
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img822/2964/h3ix.jpg)
Pamiętaj, możesz wykorzystywać do woli w/w poradnik, modyfikować go, przerabiać ale tylko we własnym użytku.
Nie chcę aby za chwilę pojawiły się plastikowe ramki z w/w projektu czy oferty wykonania filtra kabinowego - jak to miało miejsce w przeszłości.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
07.06.2014 - 01.08.2014
25.10.2014 - 27.11.2014
Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
15.08.2010 - 19.06.2011
![Obrazek](https://i.imgur.com/yHfGFDo.png)
06.01.2013 - 14.02.2013
![Obrazek](https://r22.imgfast.net/users/2211/22/10/00/smiles/2570264159.png)
![Obrazek](https://i.imgur.com/8Vy35xH.png)
Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !