Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 28 mar 2024, 18:40 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Chip 1.5 DCI K9K

Przeróbki i szeroko pojęty tuning zarówno optyczny jak i mechaniczny
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Pepcio

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 26 gru 2007, 23:15
  • Lokalizacja: Piekary Śląskie
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2011

Chip 1.5 DCI K9K

Post14 mar 2013, 19:09

Witajcie.
We wtorek jadę na chipsa w Twingo mojej żony, silnik 1.5 DCi K9K 64 KM, planowana moc okolice 80 może 85 KM i jakieś 200 Nm, zobaczymy ile wydolą wtryski i turbo oraz przeniesienie napędu. Po wszystkim wrzucę wykres i zdam relację z zachowania na drodze.
Póki co jeździ się tym przyzwoicie, fakt, że demon to żaden nie jest, ale spala tyle co nic (średnio do 5 l po mieście).
Może ktoś już wirusował taki motor w Twingo i pochwali się wrażeniami ?

Pozdrawiam.
Prezentowane komentaże są tylko i wyłącznie moimi sugestiami których nie zawsze trzeba słuchać :) Ale zawsze warto przeczytać.
Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

J@nush

Nadworny fotograf

  • Posty: 797
  • Rejestracja: 22 sty 2006, 0:57
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: -

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post14 mar 2013, 19:56

Hallo, wyslałem zaproszenie do klubowego kolegi, który w tym temacie może coś powiedzieć.
Tomek

"....jeden lubi, prawda jak mu skrzypce grają, drugi jak mu buty śmierdzą...."

Obrazek
Obrazek
Offline

Pepcio

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 26 gru 2007, 23:15
  • Lokalizacja: Piekary Śląskie
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post14 mar 2013, 22:05

J@nush pisze:Hallo, wyslałem zaproszenie do klubowego kolegi, który w tym temacie może coś powiedzieć.


Dzięki
W zasadzie robiłem softy w trzech swoich dieslach więc mniej więcej wiem czego się spodziewać, nie wiem jednak jak diesle Renault znoszą takie sprawy. Silnik praktycznie nowy bo samochód ma 32 tys przebiegu więc nie powinno się dziać nic złego.
Pozdrawiam.
Prezentowane komentaże są tylko i wyłącznie moimi sugestiami których nie zawsze trzeba słuchać :) Ale zawsze warto przeczytać.
Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

Moon-go

  • Posty: 190
  • Rejestracja: 01 kwie 2005, 19:34
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2008

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post15 mar 2013, 9:12

Dzięki j@nusz za info :)

Mam dokładnie ten sam silnik.
W maju będzie trzeci rok jak założyłem Chipa. Mam teraz 80KM , 199N.
Różnica w pracy śilnika i osiągach jest wyczuwalna od razu.

Chipa założyli mi w Vtech`u w Krakowie - warto spytać o promocję "Chipowanie na śniadanie" jest -10% ostatnio sprawdzałem.
Na śląsku też chłopaki działają.
Jeździłem po wielu fachowcach, ale tam mi zmodyfimowali chipa pod samochód.
Wiem, że niektóre firmy wgrywają tylko oprogramowanie i na tym sprawa się kończy -- tak jak silnik po pewnym czasie....
Dlaczego wspomniałem o promocji ... Jak się umawiałem na termin, to polecili mi przyjechać z wymienionym olejem i filtrami, dla lepszej optymalizacji.

Spalanie faktycznie spadło, zdecydowałem się też na magnedyzery, które testowałem na poprzednim Twingo.
Jeżdzę szybciej a pali tyle samo :P

Tak się składa, że jutro będę przed południem w Rudzie Śląskiej, tak że jak chciałbyś się spotkać to napisz na PM wymienimy się telefonami.
Wyniki z hamowni

Obrazek

Obrazek
K9K`08 w Mieście Smoka >Chip Tuning 80KM , 199Nm<
Offline

Pepcio

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 26 gru 2007, 23:15
  • Lokalizacja: Piekary Śląskie
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post15 mar 2013, 9:44

Moon-go pisze:Dzięki j@nusz za info :)

Mam dokładnie ten sam silnik.
W maju będzie trzeci rok jak założyłem Chipa. Mam teraz 80KM , 199N.
Różnica w pracy śilnika i osiągach jest wyczuwalna od razu.

Chipa założyli mi w Vtech`u w Krakowie - warto spytać o promocję "Chipowanie na śniadanie" jest -10% ostatnio sprawdzałem.
Na śląsku też chłopaki działają.
Jeździłem po wielu fachowcach, ale tam mi zmodyfimowali chipa pod samochód.
Wiem, że niektóre firmy wgrywają tylko oprogramowanie i na tym sprawa się kończy -- tak jak silnik po pewnym czasie....
Dlaczego wspomniałem o promocji ... Jak się umawiałem na termin, to polecili mi przyjechać z wymienionym olejem i filtrami, dla lepszej optymalizacji.

Spalanie faktycznie spadło, zdecydowałem się też na magnedyzery, które testowałem na poprzednim Twingo.
Jeżdzę szybciej a pali tyle samo :P

Tak się składa, że jutro będę przed południem w Rudzie Śląskiej, tak że jak chciałbyś się spotkać to napisz na PM wymienimy się telefonami.
Wyniki z hamowni

Obrazek

Obrazek



Co do V techu mam własne niepochlebne zdanie, ale jeśli jesteś zadowolony to bardzo dobrze.
Ja będę miał robiony program bez zakładania dodatkowego chipa, ta metoda w mojej ocenie jest znacznie wydajniejsza i bezpieczniejsza o ile robi to ktoś znający się na rzeczy, a ja takiego magika mam.
Dzięki za informacje, zdam relację z ,,kreskami'' jak to u mnie wyszło.
Być może pokuszę się kiedyś o zmianę skrzyni na 6 biegową, montaż coolera i większego turbo tab by docelowo wyjść z mocą w okolicach 100 KM.

Pozdrawiam.
Prezentowane komentaże są tylko i wyłącznie moimi sugestiami których nie zawsze trzeba słuchać :) Ale zawsze warto przeczytać.
Pozdrawiam.
Offline
Awatar użytkownika

Moon-go

  • Posty: 190
  • Rejestracja: 01 kwie 2005, 19:34
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2008

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post15 mar 2013, 9:59

@ Pepcio

To życzę miłej zabawy z ujeżdzaniem żaby :) Ja mam tak codziennie heheh.

Odnśnie 100 KM to z okresu, z jakiego pochodzą nasze żaby, to we Francji montowano fabrycznie silnik o mocy 105 KM. Miał tak, jak mówisz większy cooler i turbo oraz tarcze na tył.

Też myślałem o zwiększeniu mocy, ale to dla mnie już za droga zabawa była.
Ale z racji tego, że mam tarcze tylko sprzodu, to zamieniłem je na nacinane brembo. Bo jak się rozpędzę to trzeba by się też zatrzymać :)

Były przeznaczone do flot i nie miały praktycznie wyposażenia dodatkowego.

Pozdrawiam.
K9K`08 w Mieście Smoka >Chip Tuning 80KM , 199Nm<
Offline

Kaka'

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 14 sie 2011, 20:44
  • Lokalizacja: Kartuzy
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post15 mar 2013, 21:54

Moon-go, z czystej ciekawości - ile ten interes Cię kosztował?
Offline
Awatar użytkownika

Moon-go

  • Posty: 190
  • Rejestracja: 01 kwie 2005, 19:34
  • Lokalizacja: Kraków
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2008

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post18 mar 2013, 7:50

Kaka' pisze:Moon-go, z czystej ciekawości - ile ten interes Cię kosztował?


Ta przyjemność mnie kosztowała 1340 zł.
tu masz aktualne ceny w zależności od rocznika
http://vtech.pl/ceny :)
Ostatnio zmieniony 18 mar 2013, 8:02 przez Moon-go, łącznie zmieniany 1 raz
K9K`08 w Mieście Smoka >Chip Tuning 80KM , 199Nm<
Offline

Pepcio

  • Posty: 156
  • Rejestracja: 26 gru 2007, 23:15
  • Lokalizacja: Piekary Śląskie
  • Silnik: K9k 714 1.5 dCi (85KM)
  • Rocznik: 2011

Re: Chip 1.5 DCI K9K

Post18 mar 2013, 7:57

Moon-go pisze:@ Kaka`
Ta przyjemność mnie kosztowała 1340 zł.
tu masz aktualne ceny w zależności od rocznika
http://vtech.pl/ceny :)


Mnie soft pod konkretny egzemplarz z hamowaniem na hamowni MAHA kosztował będzie 1000 pln.
Jutro akcja, relację zdam :)

-- Połączono posty: pt mar 22, 2013 7:15 am --

Ok no i po strojeniu.
Wynik:
Seria wyszła 66 KM i 160 Nm więc w zasadzie katalogowo
Wersja finalna to 82 KM i 189 Nm

Niestety, największy mankament K9K 64 KM w Twingo to brak sterowania turbiną które umożliwiało by podniesienie doładowania.
Uzyskane parametry to efekt korekty:
- Czasu wtrysków
- Konta wtrysku
- Podniesienie ciśnienia na railu

Samochód jedzie znacznie lepiej nie mniej na sezon letni trzeba zaopatrzyć się w intercooler.
Jak znajdę odpowiednie części zamontuję Cooler to dołożony zostanie MBC i dźwignięte nieco ciśnienie doładowania. Nie wiem ile pożyje turbina bo to mała popierdółka, ale się zobaczy.
Optymalnie było by włożyć tam większe turbo, iC, wywalić kata i podejść z mocą pod 100 KM

Niestety silnik z racji prymitywnego doładowania nie jest zbyt podatny na modyfikacje. Wszelkie wyniki powyżej 80 KM i 200 Nm to w mojej ocenie bujda, najczęściej to pewnie pomiary na ,,optymistycznych'' hamowniach, ale.....

Wykres wrzucę pod wieczór.

Pozdrawiam.

-- Połączono posty: śr mar 27, 2013 9:27 am --

Wykres z hamowni Twingo

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Prezentowane komentaże są tylko i wyłącznie moimi sugestiami których nie zawsze trzeba słuchać :) Ale zawsze warto przeczytać.
Pozdrawiam.

Wróć do Modyfikacje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości