Standardowo Żaby są wyposażone w kostki ISO. Znajdują się w niej następujące przewody:
1. Czerwony - "+12V od potrzymania pamięci radia"
2. Czarny - "-12V"
3. Żółty - "+12V"
4. Zielony - głośnik lewy "+"
5. Zielono-czarny - głośnik lewy "-"
6. Fioletowy - głośnik prawy "+"
7. Fioletowo-czarny - głośnik prawy "-"
Kostka ISO w instalacji auta.
Kostka ISO radia.
Przed przystąpieniem do podłączania radia do instalacji elektrycznej samochodu należy zlokalizować w niej "+12V" i "+12V od potrzymania pamięci radia". Jest to istotna sprawa ponieważ inaczej radio będzie się rozkodowywać po wyłączeniu zapłonu. Także radia mają inaczej oznaczone przewody "+12V" i "+12V od potrzymania pamięci radia". W instrukcji od radia zawsze są schematy jak podłączyć przewody "+12V"
i "+12V" od potrzymania pamięci radia aby radio miało podtrzymanie pamięci po wyjęciu kluczyków ze stacyjki.
W Żabie podtrzymanie jest na przewodzie czerwonym w instalacji radia.
Co potwierdza wskazanie na mierniku.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (świecą kontrolki)
Odszukujemy "+12V" Przewód czarny "-12V" i żółty "+12V"
To wszystko jest potrzebne aby podłączyć radio jeżeli nie posiadamy kostki ISO w radiu, albo poprzedni właściciel usunął kostki ISO z instalacji radia w Żabie. Jeżeli posiadamy orginalne kostki ISO to nie powinno być problemu z radiem. Wkładamy kostki do odpowiednich gniazd (tak są zaprojektowane że nie ma możliwości zamiany kostek od zasilania i od głośników ze sobą).
Jest też możliwość podłączenia na stałe. Wystarczy połączyć ze sobą dwa przewody od radia żółty i czerwony. I wtedy radio będzie działać bez kluczyków w stacyjce.
Połączenie przewodów tylko i wyłącznie po stronie radia
Jeżeli wszytko przebiegło dobrze to mamy taki końcowy efekt.
Życzę miłego słuchania radia w Żabach.
Autor : SebastianK
1. Czerwony - "+12V od potrzymania pamięci radia"
2. Czarny - "-12V"
3. Żółty - "+12V"
4. Zielony - głośnik lewy "+"
5. Zielono-czarny - głośnik lewy "-"
6. Fioletowy - głośnik prawy "+"
7. Fioletowo-czarny - głośnik prawy "-"
Kostka ISO w instalacji auta.
Kostka ISO radia.
Przed przystąpieniem do podłączania radia do instalacji elektrycznej samochodu należy zlokalizować w niej "+12V" i "+12V od potrzymania pamięci radia". Jest to istotna sprawa ponieważ inaczej radio będzie się rozkodowywać po wyłączeniu zapłonu. Także radia mają inaczej oznaczone przewody "+12V" i "+12V od potrzymania pamięci radia". W instrukcji od radia zawsze są schematy jak podłączyć przewody "+12V"
i "+12V" od potrzymania pamięci radia aby radio miało podtrzymanie pamięci po wyjęciu kluczyków ze stacyjki.
W Żabie podtrzymanie jest na przewodzie czerwonym w instalacji radia.
Co potwierdza wskazanie na mierniku.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (świecą kontrolki)
Odszukujemy "+12V" Przewód czarny "-12V" i żółty "+12V"
To wszystko jest potrzebne aby podłączyć radio jeżeli nie posiadamy kostki ISO w radiu, albo poprzedni właściciel usunął kostki ISO z instalacji radia w Żabie. Jeżeli posiadamy orginalne kostki ISO to nie powinno być problemu z radiem. Wkładamy kostki do odpowiednich gniazd (tak są zaprojektowane że nie ma możliwości zamiany kostek od zasilania i od głośników ze sobą).
Jest też możliwość podłączenia na stałe. Wystarczy połączyć ze sobą dwa przewody od radia żółty i czerwony. I wtedy radio będzie działać bez kluczyków w stacyjce.
Połączenie przewodów tylko i wyłącznie po stronie radia
Jeżeli wszytko przebiegło dobrze to mamy taki końcowy efekt.
Życzę miłego słuchania radia w Żabach.
Autor : SebastianK
Jestem kontem testowym, służącym do tworzenia istniejących już tematów do działu FAQ!