to ja se napisze co wymieniłem w ciągu ostatnich lat uzywania twingo
(od jakiegoś 2017 roku można wszystko pomnożyć przez 2)
Mcperhsony przód, amortzatory i spręzyny tył, szczęki hamulcowe i łożyska tył, tarcze, klocki przód, wszystkie paski rozrządu i alternatora, pompa wody, olej i filtry, wyjęłem kawałek świecy z cylindra,akumulator, zalalem wszystkie profile zamknięte odpowiednim środkiem (2 litry
) na początku po zakupie skraplacz klimatyzacji
A co sie zepsuło: spalił alternator, termik rezystora dmuchawy (2 razy) wentylator nagrzewnicy.
Cała amortyzacja to Kayaba, hamulce brembo, filtry filtron, łożyska skf, świece renault oem, paski gates, rolki/napinacze ina, olej liqui moly 5w40. wymiany oleju co około 25 tysięcy.
no i ostatnio auto dostało LPG STAG-Q next. Zużycie około 7 litrów na 100km
Ogólnie auto nie awaryjne. Nie ma problemów z korozją i jest bardzo proste w obsłudze, jedynie mam wątpliwości do systemu rozrządu 16V na jednym wałku z regulacją śrubami - nie jest to typowe.
Moje założenie - kupić auto najprostsze konstrukcyjnie a przez to mało awaryjne i proste w obsłudze serwisowej zostało spełnione.
-- Połączono posty: 23 maja 2023, 20:20 --
Cewka zaplonowa, przewody, swiece NGK, sprzeglo, uszczelnienie silnika, wentylator + rezystor chlodnicy.