Strona 1 z 1

opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 22 sie 2013, 19:37
autor: fish
Witam
Nie jestem zwolennikiem fake foto z fotoshopa ale znalazłem na stronie
http://www.zlomnik.pl
artykuł z ciekawymi fotkami http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/28/front-swap-wyniki-konkursu-i-galeria/

Obrazek

ta jedna fotografia mówi więcej niż sto słów

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 22 sie 2013, 20:31
autor: Sasio
Twingo ma 20 lat, bynajmniej od momentu wypuszczenia pierwszych egzemplarzy.
Druga sprawa to jest frontmix od złomnika.
Polegało to na wszczepieniu mordy innego auta do innego.

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 22 sie 2013, 22:07
autor: Masaccio
To że twingo było wzorowane na beskidzie to tylko mit. Fakt, że Polacy mieli patent na takie nadwozie i to blokowało wprowadzenie małego, jednobryłowego auta na rynek.

http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/11 ... projekcie/

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 23 sie 2013, 11:12
autor: fish
czy to mit to nie jestem do końca pewien
Problem polega na tym że wielu dziennikarzy pisze wiele rzeczy .
Podstawą zawodu dziennikarza jest pisać a nie mieć wiedzę. Jedno z drugim nie musi mieć wiele wspólnego
Gościu na złomniku widział parę podobnych projektów ale plastyka to nie wszystko
Zgadzam się z nim że jest parę podobnych plastycznie projektów
Polonez był podobny do jednej z późniejszych Hond jednak nie dawało to podstawy do oskarżenia o plagiat wraz z żądaniem odszkodowań

Pamiętam jednak jak jeden z konstruktorów Beskida powiedział tak: Renault musiał czekać parę lat z premierą ponieważ mieliśmy parę patentów .
Właśnie informacji takich patentach szukam
Nie sądzę by dotyczyły one spraw plastyki
Szukam w tej chwili artykułu jaki zamieszczono w ClassicAuto albo Automobiliście.

Tam zajrzano nieco głębiej, w mechanikę.
Kluczowe jest dla mnie zdanie jednego z konstruktorów Beskida, o filozofii projektowania
"Najpierw zaprojektowaliśmy wnętrze a potem myśleliśmy gdzie podziać silnik zawieszenie i resztę".
To zdanie jest kluczowe
No wypisz wymaluj polskie doświadczenia z 126p: mieć mały samochód, z konieczności, a przewieźć wszystko
Temu niestety nie zaprzecza widok podobnych plastycznie projektów.
Wystarczy porównać odległość osi od płaszczyzny kierownicy , no i jak to mechanicznie uzyskać
Tylko w Beskidzie i Twingo jest to tak samo duża odległość. Tylko w przypadku tych dwu pojazdów udało się tak daleko wyrzucić do przodu oś przednią
Porównajcie każdy inny mały samochód.
W każdym podobnym kielichy przedniego zawieszenia wchodzą znacznie głębiej do kabiny
Tego nie było (i chyba nie ma do tej pory) w żadnym małym samochodzie projektowanym od lat 80'

To także podkreśla każdy użytkownik Twingo. mały samochodzik a miejsca mnóstwo.
Tego plastyką i designem się nie uzyska

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 23 sie 2013, 18:33
autor: Masaccio
Koncepcja może i ta sama, ale czy Francuzi faktycznie musieli to zgapić od "naszych"? Z jednej strony szkoda, że beskid nie przeszedł, jednak z drugiej, renault zrobiło to dużo lepiej i ich auto odniosło sukces. Nawet porównując do megane II w twingo czuję się przestronniej. Twingo I to naprawdę fajne i przemyślane auto, a w ostatniej fazie dopracowane. Też dobrym pomysłem było dość powszechne stosowanie otwieranego dachu, naprawdę świetna spawa. No i te na pierwszy rzut oka bezsensowne "zegary" :) Naprawdę nie ma czego się czepiać, za wykonanie (jeśli już nawet nie za pomysł) duży plus dla Francuzów.

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 23 sie 2013, 20:04
autor: SebastianK
Masaccio pisze:Nawet porównując do megane II w twingo czuję się przestronniej.


Bo w Twingo jest w środku więcej miejsca niż w megance II. Szczególnie widać to w drugim rzędzie siedzeń.

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 23 sie 2013, 21:17
autor: Masaccio
No w drugim rzędzie to akurat megane wygrywa, ale za kierownicą jakoś ciasno. Prawa noga mi się opiera o konsolę środkową i ogólnie czuję się przytłoczony plastikami i tapicerką. No ale dobrze, żeby nie było, na dłuższą trasę meganka zdecydowanie lepsza. Wygodniejsze fotele, lepsza pozycja za kierownicą (głównie z uwagi na regulację kierownicy i fotela w szerszym zakresie, sam fotel też większy), lepsze wygłuszenie no i póki co nic nie trzeszczy. Na miasto, dojazdy do pracy, mój wybór to twingo :) Mam też porównanie do clio II ph II, w którym z tyłu nie mogę usiąść prosto (a mam tylko 184cm), a w twingo daję radę, no i miejsca na nogi jakby więcej. Fajnie by było jakby w żabie była możliwość opuścić fotel o 5cm, bo jest zdecydowanie za wysoko, o regulacji kierownicy nawet nie mażę ;)

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 24 sie 2013, 14:37
autor: SebastianK
Mam oba auta i dla mnie jest z tyłu więcej miejsca dla 2 osób w Twingo. Przy moim wzroście 184cm w twingo mogę sobie założyć nogę na nogę a w megance już tego nie zrobię za fotelem kierowcy.

Re: opowiedzieć jedną fotografią 30 lat twingo

Post: 16 wrz 2013, 15:56
autor: gienek_1968