Aerodynamika Twingo
: 16 gru 2013, 10:08
Witam,
Jako że przemieszczam w Twingo znaczne odległości w ciągu roku zacząłem się zastanawiać jak obniżyć główne koszty eksploatacji czyli koszty paliwa. Mam już silniczek zasilany LPG i jestem z tego bardzo zadowolony. Czy to wszystko co można zrobić aby obniżyć koszty paliwowe? Oczywiście, że nie Jak wszystkim dobrze wiadomo na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników.
Np.:
- szerokość i bieżnik opon,
- stosunek masy do mocy,
- styl jazdy,
- jakość paliwa,
- prędkość z jaką podróżujemy,
- ogólna aerodynamika auta,
- środowisko w jakim eksploatujemy auto (miasto - trasa, teren górzysty - równinny, wysokość nad poziomem morza),
- stan techniczny jednostki napędowej, skrzyni biegów i zawieszenia
Niektóre z tych czynników możemy kontrolować inne są niezależne od nas.
W swojej żabce mam zamiar przeprowadzić szereg zmian aby przekonać się ile można wycisnąć kilometrów z jednego litra paliwa. Greenpeace (ekoterroryści) w 1996 roku udowodnił, że Twingo może spalać o połowę mniej paliwa. Zastosowali inny (mniejszy) silnik, poprawili aerodynamikę, odchudzili auto.
Moim celem jest osiągnięcie podobnego wyniku. Na razie nie będę bił rekordów
Mój projekt:
(kliknij na obraz aby powiększyć)
Inspiracja:
http://en.wikipedia.org/wiki/SmILE
http://ecomodder.com
http://www.twingo.net/nicolas/greenpeace.htm
Jako że przemieszczam w Twingo znaczne odległości w ciągu roku zacząłem się zastanawiać jak obniżyć główne koszty eksploatacji czyli koszty paliwa. Mam już silniczek zasilany LPG i jestem z tego bardzo zadowolony. Czy to wszystko co można zrobić aby obniżyć koszty paliwowe? Oczywiście, że nie Jak wszystkim dobrze wiadomo na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników.
Np.:
- szerokość i bieżnik opon,
- stosunek masy do mocy,
- styl jazdy,
- jakość paliwa,
- prędkość z jaką podróżujemy,
- ogólna aerodynamika auta,
- środowisko w jakim eksploatujemy auto (miasto - trasa, teren górzysty - równinny, wysokość nad poziomem morza),
- stan techniczny jednostki napędowej, skrzyni biegów i zawieszenia
Niektóre z tych czynników możemy kontrolować inne są niezależne od nas.
W swojej żabce mam zamiar przeprowadzić szereg zmian aby przekonać się ile można wycisnąć kilometrów z jednego litra paliwa. Greenpeace (ekoterroryści) w 1996 roku udowodnił, że Twingo może spalać o połowę mniej paliwa. Zastosowali inny (mniejszy) silnik, poprawili aerodynamikę, odchudzili auto.
Moim celem jest osiągnięcie podobnego wyniku. Na razie nie będę bił rekordów
Mój projekt:
(kliknij na obraz aby powiększyć)
Inspiracja:
http://en.wikipedia.org/wiki/SmILE
http://ecomodder.com
http://www.twingo.net/nicolas/greenpeace.htm