Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 29 mar 2024, 13:11 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Wszystko, o wszystkim przez każdego.
Posty nie są naliczane
  • Autor
  • Wiadomość
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post30 paź 2012, 22:37

Jutro zabieram sie za rzezbe pod maską :lol: gdy ja bede miał gorąco to moge czekać na mrozy i coś wymyśleć z tymi przednimi wlotami :lol: a przynajmniej ładnie zaprojektować tę folie.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post30 paź 2012, 22:43

C3g żeby włączył wentylator to trzeba mieć szczęście ew. musi stać dłuższy czas lub jechać w korku, bo moja nigdy nie włączyła, a znajomych słyszałem ze 2/3 razy.
16tka szybciej potrafi włączyć wentylator, wielokrotnie już go słyszałem.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post30 paź 2012, 22:59

W zimie raczej sie nie włączy wentylator edit przy otworzonych wlotach na chłodnice przy spokojnej jezdzie edit,raczej zaświeci czerwona lampka gdy zatka się całkowicie otwory chłodnicy ,trzeba zrobić to tak żeby ze 30% otworów było odsłonięte ,ale mówie o mrozach. Na taki mniejszy mróz nie ma po co ,chyba zreszta o to dogrzewanie silnika chodzi o to że ciągnie powietrze na nawiew z zewnątrz,gdyby nagrzewnica była wielkości chłodnicy to co innego ,a tak jest mała i bardzo zimne powietrze je chłodzi niesamowicie edit czym wyziebia i tak zimny silnik bo odrazu włącza się dmuchawe na najwyższy bieg :!: i to własnie w głównej mierze może byc przyczyna ,że c3G ma tak duze spalanie :!: edit, to nie kwestia termostatu i chłodnicy , bo termostat zamknie duży obieg na którym jest chłodnica a nagrzewnica działa na małym wewnątrz silnika. Inna sprawa ,że c3g pali zimą 2-3 litry wiecej i naprawde w mrozy -20,-30 ale nie tylko powiedzmy 60% zasłonięcie chłodnicy edit dodatkowo :!: edit obnizyłoby spalanie ale to w gesti użytkownika czy chce zoszczędzić. Nie wiem czy to rzeczywiście wplynie na spadek spalania , ale co do nawiewu to jutro zaczynam rzezbe od strony obudowy filtru powietrza tak zeby skrecić to latem na motylki i zatykam pianką nerke o ile pianke mam ,bo tam podspodem trzeba kombinować ,chyba że czarna folie budowlana przykrece śrubami nerki i taśmą klejącą od spodu do -40*C i +80*C bo chyba pod maską jest mniej zimą niż +80*C.
Czyli co ,w nowszych twingo na zamknietym obiegu skąd ciągnie powietrze na nagrzewnice i nie ma problemów ze wzrostem spalania na innych silnikach niz C3g?

-- Połączono posty: 31 paź 2012, 10:12 --

:D :lol: No i co ,Rewela.
Ściągnąłem uszczelke z wnęki ,jest teraz jakieś 0,6-7mm na obwodzie miejsca , zakleiłem nerke szczelnie z góry i z dołu taśmą Helptape produkt USA -40*C + 80*C i mam teraz czerwoną :lol: nerke.
Przy temperaturze -0,3*C pojechałem sprawdzić w trase która miałem obeznaną co do wydolności ogrzewania , no i :
800 m zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewów
3km naprawde leci cieple powietrze z nawiewów
4km leci gorace powietrze z nawiewów

a teraz najlepsze , na tej trasie przy 5km zaczynało lecieć ``lekko ciepłe`` powietrze z nawiewów :D :lol: prędkość około 50km/h bez hamowań.

Pytanie jest tego typu ,gdzie ma chłodzenie silnik wiatraka ,czy powietrze ciągnie z pod kokpitu?
Wcale nie czuc benzyny ani silnika ,jedynie gdy zahamowałem ,żeby nawrócić bo zapomniałem tarcz do szlifiery ;)
Pomyślcie ,bo chyba wytne na szerokość uszczelki w kilku miejscach prostokaty(jak założe uszczelke nie bedzie widać) i czy nie jednak nie wpuścić troche powietrza przez nerke bo na 1 biegu osłabł nawiew ,na drugim działa dobrze ale też troszke słabiej, a może nie wpuszczac powietzza i jechać na słabiej działającym nawiewie na 1 biegu , bo po 11km musiałem otworzyć okno ,nie uchylić ale otworzyć :lol: :D
Jak myślicie ?A może tylko na duże mrozy zasłonić ją szczelnie?
Ciąć bardziej wnęki nie da się bo z przodu mam nr Vin z boku tabliczke znamionową ale też z drugiej strony jest urządzenie ,ciąć w spodzie czy wiercić nie da sie gdyz jest tam bardzo zachlapane .
Ciekawe czy jak na rozgrzanym silniku wjade w kaluże przez nawiewy wpadnie mi para :D
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post31 paź 2012, 18:55

,,Kolorado zrób fotki chętnie bym zobaczył tę rzeźbę,,
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 8:45

Jak sie na spokojnie zastanowiłem gdy się popołudniu przespałem ;) .. bo obudziłem się wczoraj o 3:10 .
To mi na jazde po mieście zupełnie wystarczy samo ściągnięcie uszczelki.Nie chce ciąć :) auta .
Szczelne zaklejenie wlotow też zostawie skoro jeżdże na miejscu. Zawsze jednak moge ściągnąć pasek taśmy w dolnej części wlotów ,żeby dodatkowo wpadało powietrze.
Najpierw sypał śnieg i zmiana czasu teraz halny :P

Zastanawiam się czy samo ściągnięcie uszczelki przy odsłoniętych wlotach polepszy znacząco sytuacje?
Oraz ,czy zasłonięcie samej góry wlotów też poprawi ogrzewanie?
Chętnie poczytam gdy ktoś da znać.
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 10:45

Możesz sobie założyć ogrzewanie postojowe np takie lub jak masz możliwość zasiania z sieci 230V to załóż sobie ogrzewanie firmy DEFA.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 11:07

Wszystko jest ok.. tylko ta cena. Prawie 6 tys.
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 11:21

Zabis szukasz przecież oszczedności w paliwie.
Pokombinuj z ogrzewaniem, jak już pisałem zimne powiatrze z wlotów chłodzi nagrzewnice czym wychładza silnik ,może znacznie,gdyż jest na małym zamkniętym obiegu chłodzenia.
Jestem pewny ,że zimą przy minus na termometrze odpalenie auta i włączenie w C3g na czas skrobania szyb i przy właczeniu dmuchawy przy ruszeniu ,zagrzeje silnik przy tej modyfikacji którą zrobiłem o jakieś 60-70% wiecej ,co za tym idzie musi spaść spalanie zimowe , no nie ma siły skoro silnik nagrzeje się szybciej i wylaczy ssanie. Bo gdy termostat otworzy chłodnice i ta wyziebi silnik ,to nie będzie musiał się spowrotem zamykać jakby co bo nagrzewnica bedzie miała gorace powietrze z pod maski,a nawet jak zamknie to rzadziej, albo inaczej otworzy się i nie zamknie...
No i lepiej suszyć szyby z pary ciepłym/gorącym powietzrzem a nie zimnym.

Bo ogrzewasz go dodatkowo przez nagrzewnice.
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 13:06

Wczoraj przeglądałem różne marki samochodów o parametrach podobnych Twingo i ich spalaniu(nie szukałem takich samochodów o nowej generacji).. Moim zdaniem choć twingo z silnikiem C3G to i tak króluje . Rozglądałem się między marką Renault ,Peugeot,Citroen i tylko z silnikami benzynowymi. Dlaczego francuskie auta ? Bo moim zdaniem ich konstrukcja i spalanie najlepiej wychodzą w ekonomi. Wybrałem dwa samochody czyli peugeot 206 1.4 16V 88KM czy 90KM oraz Twingo 1 1.2 16V 75KM oraz Twingo 2 1.2 60 KM ( tu nie jestem pewny tego silnika).
Teraz mam dylemat . Czy przerobić Twingo C3G na jazdy zimowe . Czy zmiana samochodu która doda więcej KM przy identycznym spalaniu a nawet niższym . Jest też inny sposób czyli swap
Twingo C3G potrzebuje zimą dogrzania silnika oraz lepszego układu hamulcowego, przeróbka musi się opłacić na kilka lat a sam nie wiem czy chciałbym jeździć dalej tym twingolem. Peugeot 206 mi w głowie. :lol: Ktoś miał może taki samochód ?
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 13:31

Mój kuzyn ,jedak narzekał że przy 4 osobach i bagażach pod dach w trasie nie daje się wyprzedzać innych samochodów.
Tylko zwróć uwage Zabis że spalanie jest podane na oponach zalecanych przez producenata a Ty będziesz chcial wsadzić 1500/100-900/17.
Z takich kompaktowych samochodów które przypominaja 206 to jest Ford Focus i z tego co wiem miał bardzo dobre recenzje po wejściu na rynek.
Ja nastepny samochód kupuje na całe życie .
PoprzedniaNastępna

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości

cron