Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 18 kwie 2024, 19:56 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Wszystko, o wszystkim przez każdego.
Posty nie są naliczane
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 14:01

Po wejściu tak ale po użytkowaniu nie.. 6 lat i samochód ma korozje a jak będzie miał 14 czy 16 to twingo po nim przejedzie( lub nie bo takich fokusów nie będzie już na drogach (po za tym sztywne zawieszenie Ja nie lubię takich). A co to korozji to jeszcze lepsze są Mercedesy(przereklamowana marka) . A dlaczego ford ka jest taki tani co w stosunku do rocznika -blachy i spalanie. Twingo jest najlepszy !!! :lol:
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 14:04

No to trzeba szukać wśród takich które mialy ocynk.
Które marki do 1999 mialy juz ocynk?

No ale taki mercedes E320 naped 4x4 w sedanie to już jest krążownik ,ale nijak nie ma się to do spalania nawet jak ma instalacje gazową.
Jednak takie coupe CLK 1999 w zależności od silnika chlipie nawet 9l a jak ma instalacje...
Okular jest po za moim zasięgiem chyba żebym go z 5 lat remontował.
BMW E36 316 coupe do 1999 r to już prędzej taki samochodzik 102KM sa OK .
Co z tego że jezdzi się w takim towarzystwie ,pewnie z 80% jest tam takich driverów http://www.youtube.com/watch?v=zSaXdqtSmIM :lol: :lol:

Nie gadajmy o autach idz zaklejaj wloty ,jezdzisz duzo to ocenisz spalanie.
Miłego popołudnia.
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 15:06

Sasio pisze:C3g żeby włączył wentylator to trzeba mieć szczęście ew. musi stać dłuższy czas lub jechać w korku, bo moja nigdy nie włączyła, a znajomych słyszałem ze 2/3 razy.
16tka szybciej potrafi włączyć wentylator, wielokrotnie już go słyszałem.


Bo pewnie mieli inny płyn lub za mało go było. A możliwe że się nie włączy ale spróbuje kontrolka zanim się zaświeci to obroty się zmienią lub zagotuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym , zresztą na razie będzie to kontrolowane .

a co to jest ta ,,nerka,, o której piszecie ?

Celem jest moim zminimalizować spalanie. Dlaczego? bo 4 lit./100 km więcej zimą to 22 zł razy 4(ilość pokonanych miesięcznie kilometrów) czyli 88 zł miesięcznie a w okresie zimowym liczę 4 miesiące zimnych mroźnych dni czyli 352 zł

Wiem że nie jest to wskazane. Skoro na obiegu małym płyn przebija się przez nagrzewnice to wydłuża ogrzanie silnika zimą bo tu nie ma regulacji żeby ją ominąć . Gdy usunę wiec nagrzewnice możliwe że temperatura silnika szybciej wzrośnie lecz bez nagrzewnicy nie odmrożę szyb gdy auto będzie stało na parkingu . Ale zasada jest taka- żeby odmrozić szyby musisz nagrzać silnik a silnik szybciej i ekonomiczniej rozgrzeje gdy będę jechał bo silnik będzie miał ciężej a na postoju tylko dostanie wolne obroty i swoje spali zanim się rozgrzeje. Czyli moje wnioski:

1.Dokupić odmrażacz do szyb (urządzenie ,nawiew na szyby) które podobno szybko działa. (mi służyło by tylko raz w dniu).
2.Zrobić regulacje na obiegu małym (czyli czasowe zamknięcie nagrzewnicy, albo w ogóle inną nagrzewnicę).
3.Zamknięcie również wlotów powietrza z zderzaka( również w postaci regulacji czasowej)
4. Dokupić maty odbijające ciepło

Gdyby to działało wyglądało by to tak.. wsiadam do samochodu odpalam odmrażacz na 5 - 10 minut ( nie odpalam jeszcze samochodu) wychodzę skrobie szyby :oops: gdy szybami się uporam razem z odmrażaczem zamykam w małym obiegu nagrzewnice a wloty zderzaka będą zamykane wcześniej czyli gdy będzie koniec jazdy z powodu tego że to jest zima i mogę mieć trudności z regulacją( lepiej zrobić to na nagrzanym silniku) hehe I pozostanie mi tylko odpalić wrzucić biegi i cieszyć się jazdą jak i osiągniętym sukcesem co nie mówię że to mi się uda :lol: Jakbym uratował z 352 zł połowę to 176 zł a przecież samochód się zużywa byłoby coś na części i sznurek toczyłby się dalej.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2012, 16:47 przez zabis, łącznie zmieniany 1 raz
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 16:28

wloty na masce ;)
Zabis przejechałem właśnie 49,7 km z otworzonym oknem , nic nie stalo się dmuchawie ani tym bardziej nagrzewnicy.
Sciągnij uszczelke pod maską zaklej wloty i nie demontuj zadnej nagrzewnicy.
Po ruszeniu pod maską robi się ciepło i stamtąd idzie powietrze na wentylator czyli nagrzewnice.
Jechałem na 1 biegu dmuchawy.
Nagrzewnica to dla silnika C3g druga chłodnica ,jeżeli zablokujemy wloty na masce to odetniemy zimne powietrze ,a przez ściągniecie uszczelki z tej wneki gdzie są kanały powietrzne pod maską dostarczymy gorące powietrze na tę chłodniczke.
Nie moge pokazać spalania.
Zawsze można włączyć dmuchawe po przejechaniu 1km i tak wloty zaklejone na masce nie będą dostarczały zimne powietrze na nagrzewnice ,bo czy dmuchawa pracuje czy nie to przez wloty niezaklejone wpada to powietrze na nagrzewnice,bo w górnej ich części są te rękawy wiatrowe.
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 20:51

Kolorado zrobiłem podobnie no na razie tak będę miał i zmierzę spalanie (problem w tym że nie wiem ile mam w baku ale coś około 19 lit. wiec muszę wyjeździć a potem teścik z spalaniem. ) Ale do mojego celu musi powstać odcięcie od nagrzewnicy przy starcie. Jeżeli to się uda to możliwe że twingo C3G zejdzie w spalaniu poniżej 6 lit. a sam wiesz że miałem ostatnio 6.1 lit. na 100 km (sasio miał 5,5)dodatkowo pojadę z matami odbijającymi ciepło zamontuje termometr w komorze silnika no czujesz bluesa ? :lol: 1.2 16V nam nie dorówna !!!!
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post01 lis 2012, 22:07

Zabis moim skromnym zdaniem kombinujesz jak koń pod górkę. Chcesz skrócić czas nagrzewania silnika to załóż sobie grzałkę zasilaną napięciem 230V w układ chłodzenia, do tego układ do regulacji temperatury i po sprawie.

Masz tutaj katalog DEFA, a tutaj masz jak to złożyć w aucie. Cena grzałki ok 300zł.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post02 lis 2012, 22:03

Dzięki przeglądałem . Nie mówię że to złe rozwiązanie super wręcz..
Nie jest to zbyt opisane żebym mógł to sam podłączyć . .(czyli jazda na serwis i 300 zł :lol: a może 1000 zł lub więcej) a tym samym taki dogrzewacz nie jest długo wieczny może się mylę. Nie chce sobie robić kłopotów i wzbogacać serwisy. Na razie jestem zbyt mało oczytany i pewny co do tego urządzenia jak i ceny -mówię nie. Ale będę obserwował i uczył się na ich doświadczeniach.
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post02 lis 2012, 22:53

C3g zejdzie do 4.7l, tyle po czystej trasie spaliła mi stara żaba na oponkach 145/70, napompowanych, praktycznie zero miast, i stała prędkość 85-90... także da radę.
16V najniżej mi spaliła 5.4l, teraz myślę że wyjdzie podobnie lub mniej, ze względu na to że nie zamierzam przekroczyć 100km/h na trasie, z drugiej strony sonda daje ciała..
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

zabis

  • Posty: 182
  • Rejestracja: 23 lut 2011, 11:21
  • Lokalizacja: CIECHANÓW
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post02 lis 2012, 23:38

sasio :o coś już podpowiadasz.. a R13/80/135 wejdzie taka opona na twingo w ogóle na felgę ?
Offline

Kolorado

  • Posty: 668
  • Rejestracja: 26 lip 2011, 10:40
  • Lokalizacja: Małopolska
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1994

Re: Sposoby na dogrzanie silnika zimą

Post03 lis 2012, 7:22

Producent Twingo C3g zaleca opony szerokość 145 i 155 , widziałem w specyfikacji .
Różnica miedzy 145 a 155 będzie na korzysć 155 gdyz poprawia się trwałość opony.
W sumie szerokość 145 mozna kupic gdyż zaleca się wymiane opon co 3 lata. Chodzi o bezpieczeństwo ,skoro producent zaleca 145,155 ...załozenie mniejszych jest wręcz niebezpieczne gdyz pogarszaja sie właściwości jezdne auta.

Edit :
Właśnie byłem w sklepie 800m w jedna strone.
Lód ,szron,zamarznięte drzwi . Odpaliłem silnik, oskrobałem częściowo szyby ,nawet przednią niedokładnie bo sie nie dało. Ruszyłem i włączyłem dmuchawe na 2 bo auto oczywiście odrazu zaparowało.
Dojechałem do sklepu i szyby były odparowane już jak kiedyś po 4 kilometrach czyli już bylo coś widać gdy schyliło się głowe.Zostawiłem właczony silnik pod sklepem ,zakupy robiłem jakąieś 2 minuty ,ale jak wysiadałem z auta z maski juz spływał lód w miejscu gdzie jest rozrząd.Gdy wsiadłem spowrotem już spływał lód z przedniej szyby, wracałem juz na odparowanej calej przedniej szybie i bez lodu,nawet odparowala tylna szyba jako że ogrzewanie z tyłu mi nie działa.Wysiadłem pod domem z goracego auta do tego stopnia że rolldach już miejscami odmarzł a zpołowy maski do miejsca gdzie jest skrzynia spływała woda.
:lol: Przez 19 lat odkąd istnieje C3g w klubie nikt nie wpadł na pomysł,żeby ściągnąć uszczelke,ale jazda :lol:
PoprzedniaNastępna

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

cron