Bardzo lubimy:

Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 23:56 | UŻYWAMY PLIKÓW COOKIES - poznaj szczegóły


Panowie jaki ja mam silnik ???

Wszystko, o wszystkim przez każdego.
Posty nie są naliczane
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 18:02

Nie tacy głupi ludzie to nie są.
Tak jak mówię albo wersja specjalna z pakietem ABS i 4AB w zestawie i wspomaganiem.
Albo do zwykłej wersji Pack ktoś dorzucił wspomę, el. szyby, lusterka, ABS i 4xAB co było równoznaczne z wydaniem kwoty dużo większej niż zakup wersji z tymi dodatkami.

Zdejmowałeś deskę że widziałeś iż kolumna kierownicza nie ma wspomy?
Może komuś cała kolumna poleciała i wymienił choć wątpię.
Zdejmij deskę lub obudowę aby zobaczyć czy masz cały mechanizm.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline

Mark003

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 04 lis 2012, 12:46
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 19:30

Witam!

Podepnę się pod temat, skoro panowie zaczęli o wyposażeniu...
Posiadam żabkę z 98' wersja Liberty po lifcie, silnik D7f, a moje pytanie: czy jest możliwość, że autko posiada elektryczne, lusterka i szyby, wspomaganie, 4 poduszki, rolldach, a nie posiada ABS-u?

Pozdrawiam!
Offline

MrLukas

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 07 lis 2012, 20:13
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 19:51

Mark jak najbardziej jest to możliwe , wersje z ABS-em po prostu więcej kosztują i nie wszyscy się na to decydowali
Offline

Mark003

  • Posty: 107
  • Rejestracja: 04 lis 2012, 12:46
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 1998

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 20:00

Dzięki za odpowiedz, troche mnie to zdziwiło ale faktycznie na tamte czasy to był rarytas :) a tak nawiasem mówiąc to trochę szkoda, że nie ma....
Offline

MrLukas

  • Posty: 16
  • Rejestracja: 07 lis 2012, 20:13
  • Silnik: C3G (55KM)
  • Rocznik: 1996

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 20:05

wiadomo z ABS-em :) i lepiej i bezpieczniej , ale się odpowiednio hamuje to też wszystko działa :)
Offline

SebastianK

  • Posty: 2304
  • Rejestracja: 03 mar 2006, 20:34
  • Lokalizacja: okolice Łodzi (Zgierz)
  • Silnik: -

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 21:56

MrLukas pisze:wiadomo z ABS-em :) i lepiej i bezpieczniej

No nie do końca się tym zgodzę. Na suchej nawierzchni to owszem ale na lodzie już nie. Sam się przekonałem, że ABS na lodzie zawodzi i to bardzo. Czym mocniej hamowałem tym bardziej ABS odpuszczał koła. Całe szczęście, że nic nie jechało bo bym ładnie skasował auto. A prędkość z jaką jechałem przed hamowaniem to 10km/h. na małym spadku drogi. I teraz jak mam hamować na lodzie to hamuję nożnym z użyciem ręcznego aby ABS oszukać. I o dziwo to działa.
Żaba 2001 - D7F. w dobrych rękach :-)
Kolorek Czerwień MARGOT

Megane II 2003- 78000km na liczniku.(Maj 2010) 90000km.(Maj 2011) 100000km.(Maj 2012) 115000km.(Maj 2013) 130000km.(Maj2014) 150000km.(Maj2015)
Offline
Awatar użytkownika

Niegdyś wywalony

  • Posty: 120
  • Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:46
  • Lokalizacja: Wyry
  • Silnik: -

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post18 lis 2012, 23:53

ABS ma przede wszystkim za zadanie pomóc zachować kontrolę przy skręcaniu podczas hamowania a nie skracanie drogi hamowania. Na lodzie to nic nie pomoże, chyba że opony z kolcami.
Edit
Ważne jest też mieć dobre amory...
Offline
Awatar użytkownika

Sasio

Nadinspektor ds. czystości żaby

  • Posty: 2962
  • Rejestracja: 01 sie 2010, 5:53
  • Lokalizacja: Szczecinek
  • Silnik: D4F 16V (75KM)
  • Rocznik: 2003

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post19 lis 2012, 0:11

Nie przy skrecaniu a ogólnie zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania minimalizując ryzyko stałego poślizgu.
Często widać to np. na piasku, samochód bez ABSu, koła się blokują i samochód sobie leci, z ABSem będzie cofał się pedał odblokowując hamulce, powodując efektywniejsze hamowanie.
Moje Twingo
15.08.2010 - 19.06.2011
Obrazek 23.06.2011 - 31.05.2015
06.01.2013 - 14.02.2013
Obrazek 07.06.2014 - 01.08.2014
Obrazek25.10.2014 - 27.11.2014

Szukasz części do Twingo ?
Sprawdź !
Offline
Awatar użytkownika

Niegdyś wywalony

  • Posty: 120
  • Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:46
  • Lokalizacja: Wyry
  • Silnik: -

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post19 lis 2012, 22:55

Co prawda post odbiegł od tematu, ale pozwolę sobie nadmienić, że głównym celem ABS jest wyeliminowanie utraty kontroli nad pojazdem, natomiast droga hamowania może się skrócić w zależności od warunków. Przypuszczam że na lodzie samochód z ABS będzie miał mniej więcej taką samą drogę hamowania jak ten bez systemu, jednak będzie umożliwiał ominięcie przeszkody w przeciwieństwie do tego bez ABS. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. :roll:
Offline

Kaka'

  • Posty: 151
  • Rejestracja: 14 sie 2011, 20:44
  • Lokalizacja: Kartuzy
  • Silnik: D7F (60KM)
  • Rocznik: 2001

Re: Panowie jaki ja mam silnik ???

Post20 lis 2012, 1:05

Co prawda post odbiegł od tematu, ale pozwolę sobie nadmienić, że głównym celem ABS jest wyeliminowanie utraty kontroli nad pojazdem


Tak, masz rację.

, natomiast droga hamowania może się skrócić w zależności od warunków.


Tutaj też masz rację, może ale nie musi się skrócić.

Proste przykłady:
1) Wjeżdżasz na oblodzoną drogę, pokrytą niewielką warstwą śniegu. Nie interesuje Ciebie utrata kontroli kierowania pojazdem, musisz się jak najszybciej zatrzymać. Samochód z ABS'em najprawdopodobniej będzie hamować znacznie dłużej, niż ten bez ABS'u. Dlaczego? Jadąc bez ABS'u, będziesz zbierał kołami śnieg, który będzie znacznie wyhamowywać auto. Jeszcze większe różnica będzie jeżeli warstwa śniegu będzie duża - wtedy bez ABS'u znowu o wiele szybciej wyhamujesz.
2) Jedziesz po drodze polnej, szutrowej, etc. - no w każdym bądź razie z dużą ilością nie ubitego piasku. ABS znowu będzie dłużej hamować z tego samego powodu co powyżej - bez abs'u koła nie będą wyrzucać piasku, a będą go przed sobą pchać, skuteczniej wytracając prędkość.

(kto nie wierzy niech weźmie jedno auto z ABS'em, drugie bez i przetestuje na tej samej drodze, najlepiej z dużą ilością śniegu aby lepiej zobaczyć różnicę)

Podobnych przykładów może być wiele. Przy czym, pominąłem tutaj aspekt, w którym potrzebujesz odbić, w którąś stronę aby np. w kogoś nie przywalić. Wszystko zależy od warunków panujących na drodze i tego, co chcesz osiągnąć. Dlatego też jestem zwolennikiem posiadania w samochodzie przycisków pozwalających wyłączyć każdy system typu ABS, ASR, ESP, itd.

Już totalną porażką jest mieć auto z napędem na tylną oś, bez możliwości wyłączenia chociażby ESP. Nie pobawisz się samochodem np. na śniegu i dużym, pustym parkingu :(.
PoprzedniaNastępna

Wróć do Hyde Park

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron